Zdrowe herbaty – napój na co dzień

Filiżanka świeżo zaparzonej, aromatycznej herbaty działa na nas niemalże terapeutycznie. Jednak poza przyjemnością, jaką daje chwila wytchnienia ze szklanką ulubionego naparu, zdrowe herbaty, czyli przede wszystkim odmiana zielona i biała, mają także prawdziwe właściwości prozdrowotne. Zdrowe herbaty działają przede wszystkim antyoksydacyjnie, uwalniając organizm od wpływu wolnych rodników, a tym samym spowalniając proces starzenia się. Warto również pamiętać, że regularne picie tych herbat przyniesie oczekiwane rezultaty wyłącznie wtedy, kiedy będą odpowiednio przygotowywane.

Dlaczego warto spróbować zielonej herbaty?

Zielona herbata produkowana jest z liści suszonych bezpośrednio po ich zerwaniu, co sprawia, że zachowuje w sobie najwięcej cennych dla zdrowia składników. Zawiera przede wszystkim wiele związków garbnikowych, alkaloidy, witaminy z grupy B, a także związki mineralne i olejki eteryczne. Napar z zielonej herbaty ma właściwości przeciwbakteryjne, dlatego jej ekstrakt często znajdziemy w kosmetykach przeciwtrądzikowych. Co więcej, napój ten stymuluje również trawienie, chroni układ krążenia, obniża poziom cholesterolu, wzmacnia kości i zęby oraz spowalnia proces starzenia się komórek. Wybierając zdrowe herbaty, biała okazuje się znakomitą opcją. Bywa nazywana również eliksirem młodości, ponieważ zawiera w sobie bardzo dużą ilość polifenoli, które chronią skórę przed działaniem wolnych rodników i pozwalają naturalnie opóźnić jej proces starzenia się. Produkowana jest z suszonych, nierozwiniętych pączków listków, czemu zawdzięcza swój bardzo delikatny smak i kolor. Spośród wszystkich innych herbat wyróżnia się najsilniejszym działaniem antyoksydacyjnym i przeciwrakowym. Ponadto, działa także delikatnie pobudzająco, dzięki czemu wspomaga koncentrację.

zdrowa herbata - wybierz najlepszą

Jak przygotowywać zdrowe herbaty? Aby herbata zachowała wszystkie swoje cenne właściwości należy odpowiednio ją przygotowywać i spożywać. Gotowy napar będzie działał najlepiej, jeśli nie dodamy do niego żadnych substancji słodzących, mleka ani cytryny. Bardzo istotny jest także proces samego zaparzania. Herbaty zielonej i białej nigdy nie zalewamy wrzątkiem. Woda powinna mieć około 70-80°C i pozostawać w kontakcie z liśćmi od 2 do 5 minut. Warto także pamiętać, że można zaparzać je wielokrotnie, za każdym razem przedłużając nieco czas parzenia. Odpowiedni sposób przygotowania gorącego napoju ma bezpośredni wpływ nie tylko na jego właściwości, ale również sam smak i kolor naparu. Im krótszy proces zaparzania, tym delikatniejsza będzie dana herbata. Jeśli natomiast pragniemy uzyskać mocniejszy smak, nie przedłużamy czasu parzenia, lecz wsypujemy do filiżanki większa ilość suszonych liści.

Jeśli zależy nam na wzmocnieniu swojego organizmu i usprawnieniu jego funkcjonowania, warto zmienić nawyk picia dużych ilości kawy i sięgnąć po delikatniejszą, a także zdrowszą herbatę białą lub zieloną. Zdrowe herbaty, przygotowane w odpowiedni sposób z pewnością zasmakują każdemu i pozwolą w łatwy sposób zadbać o lepsze samopoczucie.

Zainteresował Cię temat zdrowych herbat? Wypróbuj niektóre z nich – znajdziesz je pod adresem: https://biogo.pl/zdrowe-herbaty .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *